Benjamin is onze Authorizations , Pre-Recruitment en Planning Manager . Hij werkt sinds nu 5 jaar bij het bedrijf en vandaag vertelt hij over zijn carrièrepad en de verschillende aspecten van zijn baan…
  • Hallo Ben! Kan je eerst uitleggen hoe je bij ONG Conseil België bent komen werken?

Jullie moeten weten dat ik oorspronkelijk uit Normandië kom en dat ik daar ben opgegroeid. In 2016 ben ik naar België geëmigreerd nadat ik met mijn partner een jaar de Balkan had verkend. We wilden ons vestigen in een stad die menselijk groot en toegankelijk was, dus kozen we voor Brussel :-)!
Toen ik in de Europese hoofdstad aankwam, vond ik een baan als fietsbezorger en als Fundraiser voor Dokters van De Wereld. Nadat ik 6 maanden in de straten van Brussel had rondgezworven, solliciteerde ik intern bij ONG Conseil omdat zij iemand zochten om de pre-recruiting te doen.
Van het een kwam het ander en een paar weken later was ik, naast de pre-recruiting, belast met de planning van het team en de vergunningsaanvragen.

  • Waar bestaat je job dan uit?

Zoals de naam al doet vermoeden, ben ik in de eerste plaats verantwoordelijk voor de pre-recruiting. Dit betekent dat ik de sollicitaties filter door met de sollicitanten te bellen. Ik interview hen telefonisch om na te gaan of ze de jobaanbieding begrijpen en gemotiveerd zijn.
Als de kandidaten worden geselecteerd, plan ik een fysiek interview met een programmamanager.
Daarnaast zorg ik ook voor de gemeentelijke vergunningsaanvragen die nodig zijn om het werk van de Fundraisers te organiseren, of het nu voor straat- of mobiele missies is.
Het derde deel van mijn functie houdt verband met het vorige, omdat ik ook verantwoordelijk ben voor het opstellen van de plannings :

enerzijds de plannings van de Fundraisers, anderzijds het planning voor de toewijzing van de locaties voor alle dienstverleners op het gebied van fondsenwerving (GreenPeace, Amnesty International, L’ILOT, Artsen zonder Grenzen, onze concurrenten). Alles moet het hele jaar door worden georganiseerd, zodat de gebieden eerlijk kunnen worden verdeeld en overlappingen worden voorkomen.
Ik sta ook in rechtstreeks contact met Michel Jadot, die verantwoordelijk is voor de vergunningsaanvragen voor de winkels.

  • Een veelzijdige baan dus !

Precies, ik doe een beetje van alles: onthaal, doorgeven van informatie, contacten met de programmabeheerders, logistiek (vooral voor mobiele missies).

  •  Wat vind je het leukste aan je baan?

De veelzijdigheid, het feit dat ik kan multitasken en de nabijheid van de teams op het terrein en mijn collega’s op kantoor. Ik volg ook graag de evolutie van de teams, de mensen die er deel van uitmaken, de bestuurlijke en menselijke inbreng. Daarnaast zijn de werksfeer en de diversiteit van de mensen punten die ik bijzonder waardeer.

  • En de uitdagingen?

(Aarzeling) Ik zou zeggen het feit dat ik op tijd aan ieders verwachtingen kan voldoen, soms in een zeer beperkte tijd. U moet te allen tijde beschikbaar zijn om aan de meest uiteenlopende verzoeken te voldoen.

  • Tot slot, wat zou uw motto zijn? 

“Liefde zal de wereld redden” .

BEDANKT BENJAMIN !