Onze calls
Alle nieuwe donateurs worden opgebeld om hen te bedanken voor hun steun aan onze partnerorganisaties. Dit contact geeft ons ook de kans om te waken over de kwaliteit van ons werk op straat en te verbeteren waar nodig.
We bellen ook non-starters op. Dat zijn donateurs waarvan de eerste donaties niet konden doorgaan door een weigering van de bank. We bellen hen op om de steun met hen te bevestigen en om te proberen te begrijpen waarom de donatie precies werd tegengehouden.
Daarnaast bellen we ook donateurs op met de vraag of ze hun steun zouden willen verhogen of van een eenmalige bijdrage willen overstappen naar een maandelijkse donatie.
Ervaring leidt tot kwaliteit
Ons callcenterteam heeft ettelijke jaren ervaring in het aanspreken van donateurs via telefoon en op straat.
Het merendeel van de vaste donateurs besloot om te steunen door het aangename contact op straat. Daarom is het voor ons zo belangrijk om de donateur op een even warme en verwelkomende manier op te volgen via telefoon. De ervaring op straat wordt dus versterkt door de ervaring aan de telefoon.
Bovendien is het callcenter meertalig. We hebben drie telefonisten die elk in hun moedertaal, Frans, Nederlands en Engels bellen.